News — Boek

Boekrecensie 'Letters' en het werkboek van studio met marjet

Boek Moderne Kalligrafie Oefenboek

Letters! was het eerste Nederlandstalige moderne kalligrafie boek dat ik aankocht, en het was meteen een toppertje. Het boek is uitgegeven door de creatieve uitgeverij Snor. Dat een paar maanden later er een bijpassend het werkboek uitkwam, vond ik echt geweldig. Nu kon ik mijn boek met harde kaft netjes houden en het oefenboek gebruiken om zoveel mogelijk te oefenen. De beide boeken zijn met smaak opgemaakt en afgewerkt, aan alle details is gedacht.

Meer lezen →

Tekenen met Brushpen love

Aquarel Boek Brushlettering Tekenen

Tekenen met Brushpen love

Nadat ik me de Brushletter boeken van Carla Kamphuis aanschafte en doorwerkte, was ik heel benieuwd naar het tekenen met brushpennen. Volg in deze blogpost mee hoe ik een eerste tekening samen met het stappenplan in het boek maak met een geslaagde tekening als resultaat. Ikzelf vind het moeilijkste van creatief bezig zijn, is starten... en dit boek kan je enorm helpen om die eerste stap te zetten.

Meer lezen →

Kalligrafie dagboek - week 23

Boek Brushlettering Dagboek Moderne Kalligrafie Tekenen

Kalligrafie  dagboek - week 23

* 5 minuten leestijd * De voorbije week, had ik na mijn vakantie, onverwacht een extra week vrijaf. De lange freelance-opdracht waar ik sinds oktober 2018 voltijds als grafisch vormgever werkte, had voor de komende week geen opdracht. Het eerste moment, dacht ik, da's niet leuk zo van vakantie terugkomen. Maar ik was teruggekomen met met heel veel energie, die zou ik de komende week in mijn kalligrafie-activiteiten kunnen steken. Ik zag op reis ook dat manlief er dagelijks een blogpost kon afwerken en ik dacht dat ik misschien ook eens wat meer wilde bloggen. Ik heb ondertussen wat vooruit gewerkt om...

Meer lezen →

Kalligrafieboeken inspiratie uit de VS.

Boek Brushlettering Hand Lettering Krijtbord tekenen Moderne Kalligrafie

Kalligrafieboeken inspiratie uit de VS.

Ik ben terug thuis na een heerlijke reis in de VS met héél wat kalligrafie-boeken inspiratie. Hieronder een overzichtje van de nieuwe boeken die ik op mijn eigen verlanglijst heb toegevoegd. Ik heb hoogstens gebladerd in de boeken en ze niet meegenomen. In mijn klein handbaggage trolleytje zou dat toch niet gelukt zijn.

Meer lezen →

Boekrecensie 'Nib + ink'

Boek Moderne Kalligrafie

Boekrecensie 'Nib + ink'

Als er al een boek is dat me echt doen starten heeft met Moderne Kalligrafie, dan is het wel dit boek: Nib + ink, geschreven door Chiara Perano. Ik kocht het  zo'n 2-tal jaar geleden en het werd intens gebruikt.

Meer lezen →