Fotoverslag: Brush lettering tijdens onze campertrip

I love the seaside - blog

Tijdens de herfstvakantie, huurden Bart en ik voor een tweede keer een camper. We reden net iets verder dan onze vorige trip een jaar geleden. We lieten ons inspireren door het boek I Love The Seaside editie Frankrijk. Reis je mee langs onze verschillende stopplaatsen?

Honfleur

honfleur met brushlettering

Honfleur zonder quote

Onze eerste stopplaats was net na de Pont de Normandie, in Honfleur. Een -aan te raden- rustige en ruime camperplaats net buiten het stadje met zicht op bootjes :) (altijd een winner).
Mijn tactiek om op reis niet al mijn kalligrafie én brush lettering materialen mee te zeulen, is nog steeds mijn leidraad. Hoe minder materiaal ik meeneem, hoe meer ik het gebruik. Ik nam enkel mijn Tombow Brush pennen, een blend Brush pen én A5 Aquarelpapier.
Blij dat ik voor kleur gekozen heb bij het bushletteren van de plaatsnamen waar we stopten. Die staken mooi af tegen de grijze, mistige lucht :)
Ik moet zeggen dat we wel iets sneller reisden dan ik kon bijhouden met het brush letteren van de plaatsnamen die we bezochten. Maar ik ben toch blij met de namen die ik schreef en versierde.

Gebruikte techniek: blend techniek met blend brush pen. (Handiger voor onderweg, dan een potje water en een penseel)

Villers-sur-mer

Villers sur mer met brush lettering

Villers sur mer zonder brush lettering

Wat een schattige kleine camperplaats was dat in Villers-sur-mer? Slechts 12 plaatsen en de plaatsen waren afgebakend struiken. We kwamen lekker vroeg toe (13 u.) zodat we nog een plaats hadden. Tegen de avond stond de camperparking vol. 😅 Dat wil ook altijd zeggen ‘een rustige nacht’ zonder toekomende campers. :) Dat leer je allemaal als je met de camper reist.

Villers-sur-mer zegt je waarschijnlijk niet zoveel, maar wij fietsten tot in Deauville en Trouville, twee steden die zij aan zij liggen. De fiets nemen betekende wel dat we over een heuveltop moesten klimmen (die kliffen weet je wel). Heel warm induffelen bij vertrek om dan alles weer uit te spelen op de eerste heuveltop.

Deauville - Sarah Jessica Parker
We reden over de bekende dijk van het filmfestival van Deauville. Met een verplichte stop én foto bij het ‘cabinneke’ van SATC-actrice Sarah Jessica Parker.
Verder op onze fietstocht reden we het centrum van Deauville voorbij en parkeerden onze fiets aan de vismarkt ik Trouville. Na een wandeling door Trouville, een heerlijke warme choco bij @pipelettesandco_trouville, besloten we niet te eten aan de kraampjes aan de vismarkt, maar zeevruchten te kopen en ze zelf klaar te maken.

gebakken sint jacobsnoten
Hoe makkelijk is het ook om Sint-Jacobs vruchten klaar te maken in een camper. Slecht een paar minuutjes bakken en je heb een heerlijk avondmaal. De herfst is een topseizoen om Normandië te bezoeken, alleen al voor het zeevruchten seizoen. Heerlijk!

Longues-sur-mer

Longues-sur-mer met brush lettering

Longues sur mer zonder brush lettering

Vanuit Villers-sur-mer reden we verder de kust af. Dat was het enige plan voor we de route uitstippelden. We hadden geen vaste stopplaatsen, maar we gingen de kust blijven volgen. Voor de volgende overnachting lieten we ons opnieuw inspireren door het boek I Love The Seaside  editie Frankrijk. Op de klif in Longues-sur-mer zijn een paar camperplaatsen, waar campers gedoogd worden. Je staat er een beetje in de middle-of-nowhere, maar niet echt alleen. Wij stonden in een rijtje van een paar campers.

Je camper loodrecht proberen parkeren of op ‘keggen’ parkeren, leerden we ook deze trip. We hebben zelfs een app geïnstalleerd om te weten hoeveel graden je camper scheef staat. Geloof me een paar graden, dat voel je al.

Hoe romantisch de plaats en de uitzicht ook was. Het slapen tijdens de nacht was niet denderend. De camper stond toch nog ietwat scheef, met de neus voorruit. Dus de hele nacht het idee hebben dat je van de klif gaat rijden. Vandaar dus het telkens verbeteren van onze parkeer techniek :)
De windstoten en de vele regen, maakten het plaatje compleet.

De volgende dag hadden we wel zin in een wandeling over die kliffen naar het volgende stadje: Port-en-Bessin. Mooi zo om van bovenaf toekomen en de haven al zien liggen. De plaatsnaam in brush lettering zat in de rugzak, maar toch vergeten een foto van te nemen. Tja, als er veel te bekijken valt, dan blijf ik niet altijd bij de les. En dat hoeft ook niet, het was tenslotte vakantie.
Op de terugweg ging we de bunkers bezoeken van de ‘Batterie de Longues-sur-mer’. Naast het heftige oorlogsverleden van Normandië kan je niet kijken als erdoor reist. We namen op onze trip ook nog een bezoek aan de grote bunker in Ouistreham mee.

Gebruikte techniek: Arceer techniek met 2 kleuren brush pennen met schaduw toegevoegd.

Etretat en Yport

Yport met brush lettering

Yport zonder brush lettering

Omdat we maar een weekje weg waren, besloten we in het midden van de week toch al een stuk terug te rijden. We overnachtten in Etretat, bekend vanwege de ‘olifantenslurf’ rots. Een tof stadje, dat op 31 oktober ook Halloween vierde.

Misschien iets te toeristisch naar onze smaak. Maar in de herfst is daar iets minder van te merken. Je kan wel uit een heel aantal restaurantjes kiezen. Wij kookten voor één avond niet in de camper, maar gingen uit eten. Een restaurant genaamd: La Marie-Antoinette, wat kan je daar beter bestellen dan een plateau fruits de mer! Lekker vers, betaalbaar én super vriendelijke bediening.
Die bediening ging af en toe naar buiten. Aan de overkant hebben ze blijkbaar hun viswinkel

Nadien een wandeling -dat was nodig- langs de verlichte ‘falaises’ vanwaar het nadien slechts een kwartiertje wandelen was tot de rustige camper parking.
De volgende ochtend sprongen we nog even op de fiets richting de stad. Om wat te shoppen, de winkels waren op 1 november dan toch open.
De geliefde regenjas met streepjes aan de binnenkant is het dan toch niet geworden. Na 3 keer passen… Maar bij La belle iloise lieten we ons verleiden tot de mooie verpakkingen van de vis-conserven. Naderhand gezien is niet elk blikje een succes.

De foto van Etretat, lukte niet. Maar op weg naar onze volgende bestemming noordwaarts langs de kust, hielden we even halt in Yport. Meer ons ding, minder toeristen en geweldige golven op zee.

Gebruikte techniek: veeg techniek. Ik gebruikte het plastic hoesje van de brush pennen set om een vlek met een donkere kleur te maken. In die donkere vlek wrijf je met een lichtere kleur. Begin dan met schrijven en de donkere kleur verdwijnt na een tijdje met een mooi kleur verloop tot gevolg.

Saint-Valery-sur-somme

Saint-valery-sur-somme

Saint valery sur somme zonder brush lettering

De laatste stop was op een gekende plaats. Bijna 10 jaar geleden vierden Bart en ik ons huwelijksreisje aan de overkant van de baai in Le Crotoy. Niet moeilijk dat de regio van de "Baie de Somme" ons hart gestolen heeft. We stonden eerder al op de camperplaats in Saint-Valery-sur-Somme. Een jaar voordien tijdens onze eerste campertrip. Toen liepen we vanuit het stadje omhoog naar de camperplaats met een plateau ingepakte maar al geopende oesters. Dit jaar werden het voor de tweede keer die week, verse sint-jacobsnoten met een bijhorend flesje witte wijn.

We stonden op een hele grote camperplaats, niks romantisch maar gewoon heel praktisch met alle faciliteiten die je op je laatste stop nodig hebt ;)

Gebruikte techniek: veeg techniek. Ik gebruikte het plastic hoesje van de brush pennen set om een vlek met een donkere kleur te maken. In die donkere vlek wrijf je met een lichtere kleur. Begin dan met schrijven en de donkere kleur verdwijnt na een tijdje met een mooi kleur verloop tot gevolg.

Gebruikte materialen:

Nog een paar foto's als afsluiter over wat we naast eten, en brush lettering ook nog deden: wandelen op strand, wandelen op kliffen, staren naar zee en staren naar huizen.

wandelen op kliffen

wandelen op strand

staren naar zee

staren naar huizen

Ik vind een camper-vakantie echt wel de max. Maar dat zal je na dit verslag ook wel door hebben. Manlief vindt dat ook en droomt al van shortski met de camper. Maar daarvan ben ik toch niet overtuigd...

camperlife

Interesse om ook eens de #vanlife te ervaren? We huurden deze camper, topkwaliteit!

Oudere post

• Piuma op

Wat een prachtig verslag en super idee als je van een camper houdt

Laat een bericht achter

Berichten worden goedgekeurd voor publicatie.